dinsdag, augustus 21, 2007

You Have To Keep Trying! Pukkelpop 007 een overzicht

kalm en onbevreesd

kalmeert u uw hersens

sluit u uw ogen en ontspant u zich
droom weg


droom weg


welkom u bent nu aangekomen

in mijn horrorkrochten


dag 1 pukkelpop


SEASICK STEVE (1)

is een lange baardmens van zestig met drie tanden

en gitaren waar hij rock uithaalt

gitaren met maar 3 snaren.

rock and roll en leuk en alternatief en hevig en intens zeker zeer intens

"its all good". toen hij zijn publiek toeriep dat zijn gitaren nooit goed gestemd waren

riep ik vanvoor staande terug (bro) kan dat getuigen en hebt u dat fragment ook gezien op de pukkelpop report van tmf op ma 20 augustus? goed zo. riep ik terug "WE KNOW!"

waarop Seasick Steve naa rmij keek vanop het podium en riep ""So You know?"

heerlijk goed zo al vanaf act 1 prijs.


daarna doorgestoot naar PETER PAN SPEEDROCK (2)

volgens vele mensen in deze gepaseerde jaren heavy black metal speed rock

en toen we er stonden en die overdikke zanger met de tatoe van andere hazes

cdoet zijn keel open denk ik en mijn festivalmaat.

niks death metal stomme emomuziek ja! teleurgesteld.


Apse (3) deed het met Tool invloeden in de chateau

wauw en heerlijk bevlogen. show. diep ontroerd.



Silversun Pickups op de mainstage (4)

goedgekeurd en diep genoten...hier hoort u meer van.

the revolution is een briljant nummer.


(5) Gogol Bordello was een geflipt circus met leuke zijacts

na een kwartier wel beu gehoord.


volgende groep gespurt

(6) The Twang indie pop. veel mensen vonden dit goed

ik niet ik heb smaak...


veel beter na een 10 minuten The Twang uitstaan voldeed dit om de slechte muziek te

vervagen (7) The Draft rockpop met een zanger die een cowboyhoed aanhad en

het bijzonder goed deed met die pianobegeleiding.


EINDELIJK THE CRIBS!

per toeval voorbijgelopen en blijven staan

statieven op de grond gooien versterker springen en rocken!

twee zangers 1 drummer een grote heel ruige live show

deed me denken aan Pukkelpop 2005 toen ik Futureheads zag

zo een soort muziek dus: The Cribs (8) heel fijn.


(9) Liars volgens het humoboekje heavy metal

bleek een blauwgeklede Emo te zijn! daar waren we rap weg.


(10) de grote namen dan maar

EAGLES OFF DEATH METAL

was slecht vorig jaar Pukkelpop maar maakte dat dit jaar goed

door uitstekend te feesten. ik vergeet nooit meer "den TIIIIIIIMMMMMYYYYYYY!"

dankzij deze mannen dank u.


wachten op de headliners dan maar op de main stage

achtereenvolgens

mijn nieuwe held THE EDITORS (11)


Placebo voor 14jarige of

Placebo voor 16jarige maakt niet uit.

zwarte teksten, Brian Molko bewegingen

een perfecte grafstem en een man die

en gitaar én tegelijkertijd een piano bespeelt.

perfecte liveshow waar ik mijn hart aan heb verpand

briljante teksten en uitmuntende best off show.

Placebo JR. fuck off Interpol!

Editors beter :)


dan tussen Emo grieten staan wachten op FALL OUT BOY (12)

op den duur stonden we tegen die rekken en begon dat geduw en gegil

van die F.O.B fans mij de keel uit te hangen en toen ik 10 keer van 10

verschillende mensen moest horen "gij zijt wel extreem groot als ik een koek geef gaat gij dan helemaal achter ons staan zodat wij vanvoor alles kunnen zien"

toen ben ik gaan Emo Bashen.

in het geheel prachtig

Fall Out Boy covers en grootste hits en Pete de Bassist die Publiekspringen

Versterkerspringen of zelfs gitaarspinnen niet vreemd is.

toen deze mannen opkwamen was het gedreun en geduw niet te houden

massale Emo menigte genoot en ikzelf dacht (ja F.O.B dit is zalig)


na Fall Out Boy wat goedgekeurd was en headgebangen was

toch van al die intussen kwade Emo's (die ik en Bro toch wel heel erg hebben getreiterd)


en naar Iggy Pop And The Stooges (13)lopen wezen


Iggy doet het, Iggy Is het...

alles wat Iggy doet en ziet moet knielen voor Iggy Pop

toen meneer Iggy Pop from The Stooges na een hemelese

"NOW I WANT TO BE YOUR DOG!"
heel vriendelijk zei "everyboy get on the mainstage now"

stonden wij in vijf seconden niet helemaal van achter meer, maar

samen met de menigte compleet vanvoor aan het vechten met security.

Iggy Pop deed 14 jarige knielen uit respect, de Fall Out Boy fans laten afzien in moshpitten

en deed vrouwen aller leeftijden gillen toen hij de knopen van zijn broek opendeed.


IGGY AND THE STOOGES dames en heren

daar moet u eerbied voor hebben willen of niet.


La Coka Nostra(14) was d12 maar dan live en niet in een videoclip die je kan wegzappen

toch rap weggelopen.


Soulfly(15) de zanger van Sepultura bracht ons Graspopsferen

wolfsdeath, moshen, schreeuwen.

brazilliaanse rootsmetal gehuld in junglestijlen

Jungeldecors heel rauw, heel exotisch, fucking evil

gedetailleerde banjo intermezzo's om kalm te worden

en ROOTS BLOODY ROOTS! om agressie kwijt te raken.

The Prophecy moet u zeker eens downloaden.

hevig maar gewild, recht uit de jungle

kannibalen rauwheid met gitaren en djembes.


afgesloten met Architecture in Helsinky(17)

Tool (weeral!) meets Sciccors Sisters. dansen!

neig!


ergens ook nog Jamie T (18)

gezien tussen Iggi en soulfly door

zeer genietbare stem, leuke outfit die dikke Joeri jas

rapper maar rustig. shake that ass :) doen.



DAG 2

OPGESTAAN voor Nosfell (19)

Nosfell een Chello met Soundscapes

een zanger/beatboxxer/balletdanser

die ons verhalen zingt en vertelt in een zelf uitgevonden

taal, om vervolgens zijn borstkas open te krassen.

na dit te zien moest er ademgehaald worden en even worden beseft

in welke wereld we nu weer zaten.

heel inspirerend u liet mij verstomd doen staan.


Cobra Starfisch (20) (Emo's all around us!)

wreed skaterock maar goed als je naar

de pianiste in Lilly Allen Jurkje met Brian Molko

bril en lange opgedraaide haren bleef staren.

een schone dame waar je uren kon naar kijken!

heel intrigerend


The Van Jets (21)

blijven rullen...Werchter was goed voor hun

Pukkelpop des te beter.

gaat u ze zien op Maanrock? ik wel hoor!


Bro de festivalmaat

was hier vandaag voor Within Temptation (22)

in De Mine White Room speelde ze voor hun concert op de Main Stage
een akoestisch Setje
heel inspirerend, toen ik er stond en Sharon zong van
"What Have You Done" kwam ik het Gothicjonkvrouwtje waar ik vorig jaar
Within Temptation op de Lokerese Feesten ne crush op had tegen het steenknappe lijf.
heel toepasselijk "What Have You Done"
merci Sharon!
23 was Funeral For A Friend
geweldigge naam artybandje
dat enerverend, bevlogen, ijzersterk
de weide omverblies.
(24) de liveshow van Whitin Temptation
een uur lang alle grote hits
Sharon die headbangde in prachtige klederdracht
en constant MEEEEEEEEEEER (uitroepteken)
brullen, springen ook Pukkelpop lag er platgespeeld bij
na deze Gothicband
25 de arroganste bende die je ooit zag
The Hives (bindteksten verzameld
hier
"The Hives mogen maar 45 minuten spelen omdat jullie
brein anders ontploft van zoveel schoonheid"
"we love you and you of course love us"
"yess we are the hives your dream has come true
the hives in the flesh! Its Really Hapening The Hives Live!"

en de geweldigge
"There Wil be Many Bands This Festival
Butt you wil only remember me an The Hives My Band")

in het kort Kaiser Chiefs maar dan luidder en beter.
The Hives mensen The Hives :)
CHRIS CORNELL nr 26
de man van Audioslave and Soundgarden
zong de nummers uit mijn jeugdige jaren,
zong akoestisch een grunge versie van "Billie Jean" van Micheal Jakcson
Chris Cornell is de helft van mijn jeugd, Chris Cornell is het beste Grungeproduct
op de aarde en heeft een ijzingwekkende hypnotiserende stem.
rockicoon: huilen bij "Black Hole Sun", flauwvallen bij mijn ultieme
meest betekenisvolle nr over mijn jeugd over ikzelve "Be Yourself"
Chris Cornell juist live gezien shivers all over my heart.
27
Sophia
strijkorkest, rustige deprimuziek
een pracht zanger, een niet gerepteerde show
(enig uniek concert) Robin Proper speelt
alternatief mijn hart dood met het duozang
van "Oh My Love" had blijkbaar niet gesoundcheckt
toen de zangeres onverstaanbaar meezong strompelde ze met pijnlijk gezicht
en monitor oortje al na 2 zinnen weg.
Robin proper Sheppard viel tijdens the sea
over een versterker en daarna met de dood in zijn ogen
zong hij zelf nog beter...na deze show
was de sfeer zwaarmoedig, en had ik zoiets van:
Sophia is bloedmooi.
Julliete Lewis en the Licks (28)
toen ik er stond werd ik warm (nu is het ik omdat ik bij Chris Cornell
den Bro ben kwijtgespeeld)
Rolling Stones achtige muziek gebracht door Julliette Lewis in Catsuit
headbangend en dansend, kronkelend, sexy, sexy,hot,groovy
ademhappend besefte ik
"hey Julliette Lewis voor mijn ogen" :o
ongelofelijk maak je nooit in je leven mee
buiten op pukkelpop Natuurlijk.
Pukkelpop is hemel blijkbaar...
Arcade Fire had van de Main een reuzegrote kerk gemaakt en ijzeren kooien
voor de groep Arcade Fire geplaatst zodat de eerste rij Arcade Fire (29)
niet kon zien héhé. een reuzegroot kerkorgel en acht mensen die folk
rock trance wow spelen. eigenzinnig fijnzinnig kunstzinnig
ze komen naar Vorst in november ik ga mee :)
wachten op ongeloof
op eindeloos en alternatief
wachten op THE SMASHING PUMPKINS (DERTIG)
Billy Corgan draagt blauwe laarzen
draagt een sjaal draagt een witte
kniebroek, en een hemd waar een emotrui onder zit.
zijn gitariste is bloedgeil.
hij begint rock,gaat verder
met "Believe" heeft de akkoorden van "Bullet With Butterfly wings" veranderd
gaat daarna een kwartier pianospelen en iedereen accepteert dat.
"Death From Above" groots nummer.
gaat er akoestisch mee door om de opbouw te geven
voor "Tarantula". van alle moshpits van die dagen
meegemaakt is dit de hevigste en liefste tegelijkertijd
die ik mee veroorzaakte.
Billy Corgan begint ons plat te spelen met
Heavy Metal en zijn stem...
een uur en half was te kort
ik wil meer mijn hart wil meer
mijn ziel verlangt meer.
na en dag achterdochtig Smashing Pumpkins fans na te kijken
versta ik hun fan zijn, naast mij stond een kerel zonder festivalbandje
die speciaal was binnengebroken om deze groep te zien.
ik versta dat compleet.
wat nog meer? de camping, zijn vandalisten (klaas ge gaat eraan!)
en
"bloglezer
hebt u soms onze Timmy gezien?
hij is negen maanden en heeft een vachtje,
hij is in de modder verdronken en laat mensen
struikelen."