maandag, augustus 27, 2007

Cultuurmarkt 2007

hallo

in het kort

cultuurgericht/mainstreamgericht/ bv spottend gericht
vlaanderen zat massaal op de cultuurmarkt 2007
70.000 bezoekers volgens de heerlijke Zoerselse steenknappe dame
Annelies Van Herck tijdens het Journaal.

ik vond het fijner dan ik ervoor dacht dat het ging worden
maar er was weinig echt goeds te doen overal en al de b.v.'s
sloegen tegen qua show. ik opende samen met die vriendelijke toffe

dichter Pierre Magisch

het open podium in den Hopsack

ik had een kater, mijn stem was een beetje niet goed,
ik had hoofdpijn, ik bewoog was goed, had vreselijke Bindteksten,
en er waren mensen heel veel mensen die het grappig vonden
en dat is de bedoeling nu eenmaal van mijn gothic poetry
niet depressief worden maar er de humor van overacting on stage van kunnen inzien en kunnen lachen met iets zwaarmoedig: enzo vrolijker en sterker door het leven stappen.
dus kortom jawel jawel missie geslaagd.




Els Dams was weer fantastisch daarna naar de Vitalski Getrokken
waar het best wel slecht was.


Vital baeken droeg een zwart kostuum,

een grote zonnebril en viel constant op zijn knietjes,
immiteerde een grafstem en bracht depri teksten.

(ikzelf draag al 3 jaar een zwart podiumkostuum,een grote zonnebril, grafstem heb ik gewoon ingevoerd ,en ik val al drie jaar lang tijdens optredens op mijn knietjes.)

Vitalski doe mij niet na, okay daar word ik prikkelbaar van!


na de Vital zagen wij (TOM DE FILOSOOF vergezelde mij, tijdens een leuke dag)

Fronk Poetry Systems wat amazing experimenteel zwaarmoedig scherpzinnig was.
er volgde nog Buikdanseracts en hoofdacts van....ja sorry naam kwijt hoofdpijnmaar wel schiterend optreden hoor meneer de hoofdact.

Marieke Lightband voegde bij



Marieke een lichte mooie legende met pracht emorock nummers
treed naar schijnt nog maar 1 keer per 3 maand op.


en wij hadden geluk, iedereen kwam voor haar en ikzelf ook.


Marieke is ijzingwekkend warm, gevoelig en vurig...
het nederlandse emo achtige nummer (neen het gaat niet goed met mij)


deed mij verdwalen in aura's van ongekende schoonheid.

daarna was het Cartoons tijd in de cinema

Flatlife blijft opperzalig zeker eens een keer zien in een deuk gelegen.

daarna Zondvloed een trillerkortfilm met Jan Decleir over overstromingen en

dochters die hun vaders opsluiten in kamers hun leven lang...geen lichte troep

maar zware inhoud, met

een intro waar een spin levend word verdonken in een bad...

jawel de Spin is alomtegenwoordig.

daarna had ik andere verplichtingen die niets met optredens of organiseren of


cultuur te maken hadden, en schakelde ik

bloedblij mijn podiumpersonage

dat imago dat ik tegenover iedereen moet uitspelen uit


en wat mijn menselijk personage doet beste bloglezer

dat moet niemand weten die ik niet ken.

als u dat niet al te erg lijkt

zie ik u nog steeds graag

en wil ik u bedanken voor de vrije tijd die u opgeeft om nieuwsgierig mijn blog te lezen.

ook nog ne merci aan Tommeke de Filosoof

ge zijt nen toffe jom!