zondag, oktober 28, 2007

Welcome The Fragments

"and I'm Singin OH oh
On a Friday Night
and I hope everythings gonna
be alright."

heel veel films dezer dagen ik bespreek u
de meest bespreekbare hironder te vinden.

"Knocked Up"

teveel humor in een te hilarische komedie
na een uur heb je jezelf al doodgelachen
en dan is er nog een grappiger uur op komst.
niet zien met kinderen heel veel naakt,
heel veel schokkend naakt
(een bevalling iets te expliciet gefilmd!)
en nogal veel schelden.
maar zonder lachen zeg ik u:
de meest positiefste grappigste film
van het jaar! met
schiterende dialogen waar woorden vallen die
klinken als

"na Transamerica ben ik verslaafd
aan Felicty Huffman.ik moet haar echt n..k.n! "
(ik bessef plots dat je Transamerica moet gezien hebben
om die zin te snappen.dus bij deze Transamerica zeker gaan zien een
oscarwinnaar van drie jaar geleden met Felicty Huffman)

en toch ook wel deze
"ja "Munich" Eindelijk een
film waar de joden terugvechten!"

prachtige scene's als stoned zijn op
een cirque Du Soleil show en so much
more van dat alles"

Paranoid Park

If You Hate "The Tracy Fragments"
your not gonna like this

Gus Van Sant filmt in het hoofd van Alex
we zien zijn traumatische herinnering aan
de hoofdgebeurtennis van deze triller.
in het begin vertelt Alex het publiek dat in zijn hoofd meekijkt u

"ik ben niet goed in fantaseren en ordennen dus ik vertel
u het verhaal in de volgorde die ik wel kan neerschrijven."

een wirwar van flashbacks, voice overs,dubbel loops
muziek waa rgeen muziek hoort en vooral prachtige
montages van schiterende locaties,beelden en momenten
het grappige is dat alleen Alex zijn naam in deze film valt:
de gesprekken met zijn vriendinnen, vrienden, ouders, vijanden,
politeagenten, gangsters er word nergens een naam gebruikt.
de samenkomst van alle levens,trauma's op het heel onverwachte einde
is memorabel.
het is niet beter als "The Tracy Fragments"
maar minstens even geniaal.
dank u Gus."

aanraders zonder UITLEG

"Planet Terror"
Bruce Willis die Bin Laden vermoord en nog meer
perfect surrealisme.

aan M...... een oude vlam van uit mijn jeugd
ik ben blij dat de bende van Vroeger
uiteindelijk is goedgekomen, prachtige affiche
acteer zo verder...blij dat je,
dan toch je spirituele/punk look
niet meer gebruikt voor die foute mensen die
beidde onze jeugd om zeep hielpen,
maar om nu zelf een individu van groots formaat
te worden.herinner jy, je...en STOP!

hierbij ga ik het houden de uitleg
die hierna volgt is toch te persoonlijk

en heeft niets meer met mijn podiumpersonage/blogpersonage
te maken...