dinsdag, februari 17, 2009

On A Valentine's Day

"I never know
What its like to
be alone, on a valen -
tine' s day" Linkin Park.

Valentijn oh Valentijn.
Spinvis in de arenberg.helaas op Valentijn.
allemaal koppels en koppels.en kussende koppels dat veel.

er is ook kunst in de Arenberg.er ligt een dode Julia op een verhoog.
de koptelefoon die vanonder het lichaam komt,
geeft ons een unieke gelegenheid om in de
dromen van Julia te luistervinken...leuk concept.

boven word er geimproviseerd op buiken en
wangen gedichten geschreven,
met als rode draad de beweging van het lichaam.
u snapt wat ik bedoel. dit is iets wat ik trouwens ook al eens heb gedaan.

maar wel een leuke valentijn.
Jasper Erkens zingt over zijn dagboek, de meisjes, de niet meisjes,
de honden....Jasper is een ukkepuk
schattig, aandoenlijk en getalenteerd.

misschien niet honderd procent een groot talent
maar wel een leuke bijblijver. Jasper kent dat wel Sabam,
hij durft zijn cover van "Crazy" niet te spelen.

heeft enkele goede nummers.

Spinvis. Solo. Uitverkocht. Opwinding. Nu.

Spinvis

heeft drie videoschermen
bij waar zijn groep, hijzelf, en kortfilmpjes
afwisselen met samenzang virtuele zangeressen
en poezie gebracht door de grote Simon Vinkenoog.

dit is meerwaarde.

Zo een wondermooi concert. Erik is een held.

intiem en ontvlambaar. Alleen maar met honderden zielen rond zich.
de beste dichter van nederland en belgie. de beste songschrijver ook.
uniek in zijn kunnen tot de eeuwigheid gedoopt tot "Dé Spinvis"

playlist.

niet in volgorde maar toch zo goed mogelijk.

Kindje van God.
Voordeel van Video
Ik Wil Alleen Maar Zwemmen
Aan De Oevers Van De tijd
Bagagedrager

Ronnie Gaat Naar huis
De Ogen van De Bruid
Mama Medea
Wespen Op De Appeltaart
Vijf Limonadeglazen Wodka
Onder Narcose
Kus me Dan en Bijt Mijn Tong Af

Goochelaars en Geesten.

na deze ongelofelijke ervaring huiswaarts.
op weg wandel ik voorbij een hinde die vuur oplaait.

langzaamaan loop ik naar haar toe,haar ogen worden groter.

"Ik herken u nog"

....

roze badkamers...

...Bart Peeters die Damien Rice Covert...

...Ska Muziek.

Ska Muziek in de Petrol...

Dronken op Lederen zetels dansen
in volle zalen op sfeermuziek uit de Balkan...

...uren praten en praten en ogen en benen...
een plant met een naam...

en wakker worden in vreemde zetels
in een land waar je de bestemming
niet van kent en nimfen die in badhanddoeken

gehuld voorbij tippelen.

"Vertrouw me maar
vertrouw me maar.
we verdwijnen in stijl,
en de goochelaars en geesten
kijken ons na. we zien elkaar later
op een steiger in de zon.
in ieder geval we zien elkaar later weer
en jij was goed.en ik was je man.
en de dagen daarna weet
niemand meer van. "

Spinvis