zaterdag, december 20, 2008

This Could Be The Greatest Night Off All Lives

"there's only two types
off people in the world.
the one that entertain
& the one that observe"

ik heb het dit jaar nog aan niemand verteld
maar podiumgezien vier ik in 08 vijf jaar sven
(spin) de swerts.

"I'm Like The
Ring Leader
I Call The Shots"

en de bekroning was dit succesjaar
we begonnen dit jaar in
Gent met de beste Spinyopaat van allen.
Roos Van Vlaenderen, Kees Meersman, Lieven Vercauteren,
Philip Meersman...ze zorgen voor top niveau, toekomst
eindeloosheid...

na dit spelen we op gedichtendag het publiek plat in de hopsack

om daarna een vogelvlucht te nemen in bezeten steden:

van het woordenbordeel van Casa Amore
naar Theater Nieuwpoort voor de Kif Kif Awards,
vanuit daar met Beijing Story in het grote Arenberg,
http://nieuwsblad.typepad.com/antwerpen/2008/04/site-van-de-wee.html

tot uiteindelijk Rita De Pita, Dirk Elst en Peter Kluppels
die twee jaar Spinyopaat, bezielend afsluiten.

"all eyes on me
I’m in the center of the ring
just like a circus"

we duiken in Emilie Autumn, Tori Amos live, Radiohead etc etc

om fris korgeknipt op cultfeestjes
in de Petrol als Headliner
te mogen performen.

er zijn folkfeestjes in Zurenborg
waar ik als de beste presentator schitter,
we verschijnen als laureaat in Hilarion Thans Poezieprijs
redelijk indrukwekkend hoog, zijn finalist Wijnegemse Poezieprijs

er is een nieuw videoproject dat wereldwijd onthaald word,
en zelfs op het kortfilmfestival van Sheffield te Trafalgar
in cinema's verschijnt...!

maar sluiten met respect,
liefde, en uitbarsting
af in Ghent In Cap...

"there’s only two types of guys out
there the ones that hang with me,
and the ones that are scared"

vijf jaar Spin De Swerts is vijf jaar lang haar
en herinneringen aan zelfgemaakte families,
2en half jaar touren met Hartzeer, plezier,
de boeiendste mensen die wij leerden kennen
in de bizarste bochten...

ik ben nu 21 maar
kan zeggen dat ik er al
en volledig twee
levens heb op zitten.

en dat er nog veel levens zullen volgen.