zaterdag, april 25, 2009

Prangend

"ik weet nu ondertussen
dat sommige woorden duur zijn.

en dat je met de achterkant van
een stillo niet kan gommen...slik

dat pure vrijheid uit het hart komt
en er een samenleving is die als één ademt.
dat elk moment hier zit.dat de uitdaging
de verwachting enkel groter word.
en er aangename mensen in groeien.

er is een nieuwe generatie van
vrouwelijke gepowetiseerde wezens
en mannelijke poets aangetreden.
en ze komen allemaal uit Gent :)

en in vergelijking met de vorige generatie
zijn ze deze keer allemaal van mijn leeftijd.

het was een rare avond, van chaos,kunst,en mooi

Eva Van Leuven begon te zingen onder begeleiding van
Stefan Van Geenhoven tussen de mensen door wandelent
daarna op diezelfde muziek ging ik verder als levend standbeeld
met poetry out the heart.


part 1
http://www.youtube.com/watch?v=9eTrBAGJ5TI



part 2
http://www.youtube.com/watch?v=FAnZpT4cy1g



Philemon was publieksliefhebber,
acht keer optreden en al die mensen
die op slag fan werden.

Bart scheurde een krant en mensen waren daar niet goed van.

de verbouwereerde gezichten in de volle zaal
toen Ine Verhagen als wc dame plots begon te rijmen
over stoelgangen.zijn aangenaam verassend.


ikzelf trad 1 keer op en op en ben wel trots
dat "Rood" er zo passief en helder uitkwam.

"Swerts, Sven Swerts hoewel ik u nog nooit heb gezien
is uw naam wel blijven hangen, Swerts"

daarna in een cirkel zittend napraten.
en als het meisje koude voeten krijgt
geef ik haar mijn schoenen.

de avond sloot af toen mensen maar bleven vragen of ze het liedje
nogmaals konden horen
en beleven en zien, die avond, alleen die avond, op dat moment

ze had het in totaal vier keer gebracht of misschien wel vijf.

talent een lief publiek prachtige schilderijen en gratis wijn
en ik ben het even vergeten waarom was u er weer niet bij?

150 people can't be wrong.