zondag, augustus 16, 2009

VIEWMASTER 09

vandaag ontmoete ik
het mooiste meisje ter wereld.
letterlijk de vrouwelijke versie
van mijzelf,

mevrouw Spinyopaat.

ik heb er geen woorden voor
te perfect.

en dan blijkt ze lesbisch te zijn.
en haar vriendin komt aangelopen
en ze doet haar binnen.en ik
denk dat dit een droom is die zojuist
is uitgekomen.

we werken een hele dag voor VIEWMASTER 09
een alternatief filmfestival met al in de ST BAAFSABDIJ
te Gent. een magische locatie. waar je op stenen in de lucht
kan lopen,tussen de grafstenen,de engelen-hoeken en elk detail van
oudheid.met allemaal jonge mensen zetten we hier een bar op,een cinema scherm,
een piano op wieltjes die je in een stekker moet steken.

het is over the top hoeveel volk hier vanavond zit.of hoe een geweldig team
hier alles mogelijk maakt. we zien een verbijsterende film "Le Passion Du Jeanne D'arc"
van 1928.een Franse Stomme Film die iedereen bij de strot grijpt.met live pianobegeleiding
van een talentvolle halfgod.

TUSSEN de film door, opdienen,afwassen in
een open stenen ruimte terwijl de volledige solo werken
van Thom Yorke op de platendraaier liggen.
het is echt niet meer menselijk hoeveel sfeer
en vriendschap en geschiedenis en toekomst
hier in de lucht hangen, in mijn vel kruipen
en al mijn energie opzuigen.

klopgeesten,dromen en die ene opmerking die het wel mooi samenvat.

als we dan na 12u non stop werken met de bende uitgaan
naar een alternatief café vraag ik mij af waar ik al het goeds
aan verdiend heb vandaag.

laat me zeggen dat ik nu niet meer normaal
naar Placebo' s For What its worth zal kunnen luisteren.

het is verbazingwekkend voor hoeveel een Gents publiek
kan en wil openstaan en het ook echt omarmt.ik ben beyond verliefd
sinds vandaag

tijdens het wachten op de trein, deel ik een gesprek met
een jonge Duitse die hier op doorreis is. een verpleegster
die haar leven dag in dag uit geeft om mensen te helpen,
en dat met zoveel vuur in haar ogen dat je er toch wel respect voor
moet krijgen. we slapen in een trein.HEEL DIEP, en heel menselijk.

het is fascinerend de rode vlek naast haar
rode ogen van de zetel van trein.


fascinerend en hoopgevend om je
slaap te delen in een wagon met een
w i l d v r e e m d e .

Jij mag niet slapen!
You should sleep out.

Jij mag niet slapen!
You should sleep out.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

mooi mooi... om stil van te worden.

12:25 p.m.  

Een reactie posten

<< Home